E-mailing vám pomůže vybudovat vztah s vašimi zákazníky. Rozhodli jste se hromadný e-mail poslat? Poradíme vám, jak to udělat pořádně a technicky správně. Stačí 3 kroky.
E-mailing, newslettery nebo taky hromadná rozesílka představují skvělý prostředek, jak být s vašimi zákazníky v kontaktu, jak s nimi navázat a udržet vztah. Je to také vcelku přesný nástroj, protože víte, komu všemu e-mail posíláte.
Když už věnujete čas vymyšlení obsahu e-mailu a také jeho sepsání, byla by škoda, kdyby tahle práce přišla vniveč, nebo kdybyste špatně odeslaným mailingem své zákazníky dokonce naštvali. Tak si pojďme říct co a jak nastavit, aby vše proběhlo hladce.
Jaké tři nejdůležitější věci byste měli udělat, než začnete rozesílat e-mailovou kampaň?
Máte doménu? Použijte ji!
První důležitá věc je mít registrovanou vlastní doménu. Vypadá to totiž daleko lépe, když svým zákazníkům nepíšete z klasické freemailové adresy jako je například Gmail nebo Seznam. Je to i bezpečnější. A to hlavně proto, že bude rozesílka efektivnější a o dost úspěšnější. Pro doménu musíte v DNS nastavit bezpečnostní prvky e-mailové rozesílky. Není to nic složitého a doména stojí pár stovek korun.
Máte databázi? Vybudujte ji!
Dalším důležitým krokem je databáze kontaktů. Nejlepší je poctivě a postupně vybudovat svou vlastní. Sbírejte kontakty přímo od vašich zákazníků nebo návštěvníků – a to třeba po registraci u vás v e-shopu, po stažení vašeho e-booku a tak dále. Jen pozor, zákazník musí vědět, že pokud vám sdělí svou e-mailovou adresu, někdy v budoucnu od vás dostane newsletter. Jinak by vás totiž mohl lehce označit za SPAM, a to by mohlo znamenat problém pro odesílání další hromadných e-mailů.
Jde se odesílat!
Na hromadný e-mail potřebujete také službu, která vám s rozesílkou pomůže. S její pomocí e-mail vytvoříte, odešlete a na závěr vám nabídne i statistiky, kdo všechno si e-mail otevřel. Nebojte, nestojí moc peněz a povíme vám, na co si dát pozor. Na zmíněnou doménu musíte dbát z hlediska nastavení bezpečnostních prvků SPF, DKIM a DMARC.
Nemusíte ale ani vědět, co tohle všechno znamená, protože by to služba měla umět vysvětlit a nastavit za vás na pár kliknutí. Umí to třeba naše služba Klerk a se začátkem vám moc rádi pomůžeme.
Základ bychom měli, teď je důležité se nebát a odeslat první hromadný e-mail, vyhodnocovat a zkusit odeslat další. Držíme palce!