Pokud si zakládáte na kvalitní e-mailové rozesílce, jistě již využíváte prvky nutné pro úspěšnou doručitelnost vašich zpráv do schránek adresátů - SPF, DKIM a DMARC. Pokud ne, tak tím určitě začněte a tento článek si přečtěte až poté, jakmile bude vaše doména validní pro rozesílku. E-mailing je věc na kterou se musí chytře, jelikož hlavním nepřítelem každé rozesílky jsou SPAM filtry adresátů. Každý takovýto filtr je maličko jinak nastavený ale v zásadě se u každého posuzují podobné věci (některé s jinou váhou než ostatní). Seznam těch základních věcí pro správný obsah newsletteru tak, aby hladce prošel až do schránky adresáta jsme pro vás sepsali v článku níže:
- Psát předmět i celý text verzálkami je špatné - vyvarujte se použití velkých písmen pro předmět zprávy a také v textu emailu. Není potřeba se bát použít velké písmeno na začátku věty, nemělo by však stát v nadpisech například OBROVSKÁ SLEVA (případně v předmětu zprávy).
- Upouštějte od spam trigger words - slova která jsou obecně pochybná a spam filtry je mají zařazená jako příznak spamu: sleva, zdarma, akce, 100%, $$$, Free, výhra, výherce apod..
- Pro HTML zprávy vybírejte vhodné velikosti písma (aby nebyl celý text 9px černě a najednou dvě slova 40px červenou barvou). Pohrajte si tedy s nadpisy H1, H2 apod..
- Při odesílání HTML obsahů vkládejte do obrázků také jejich popis (tag alt) a HTML kód používejte validní (validujte například zde - https://validator.w3.org/#validate_by_input+with_options).
Nepiště také emaily ve Wordu (jejich HTML obsah je totiž obsažený o zbytečný kód). HTML je dobré psát také responzivně. - Pokud budete mít v e-mailu (HTML obsah) obrázky, bude nutné jej obohatit o patřičný poměr textu vzhledem k zaslanému obrázku. SPAM filtry totiž penalizují zprávy s převyšujícím obsahem obrázků nad texty.
- Před rozesílkou proveďte test kvality e-mailu.
Závěrem: E-mailing je pro poctivého odesílatele věc jednoduchá a tak se stačí držet základních pravidel jako odesílat na vlastní databázi kontaktů z vlastní domény a nepsat do e-mailu nevyžádaný obsah. Nemusíte striktně dodržovat výše vypsané body, ale je dobré vědět že SPAM filtry jsou a že na takovéto věci koukají. Pokud občas použijete slovo sleva, nic se vám nestane. Pokud to ale myslíte s rozesíláním newsletterů vážně a jde vám o co možná nejlepší zprávu která si na SPAM filtrech nevyláme zuby, držte se také těchto pravidel.