Chybové kontakty a práce s nimi

Jak vznikají chybové kontakty a proč mít aktuální databázi kontaktů?

Při odesílání e-mailů hodnotí každý poštovní server příjemce míru doručitelnosti vašich e-mailů. Pokud například máte ve své databázi kontaktů 1000 e-mailových schránek u seznam.cz a z toho je již 800 schránek nefunkčních (neexistujících), může nastat následující problém. Seznam může začít brát vaší doménu jako spamovou adresu a začne e-maily pro ostatní (200 funkčních kontaktů) adresáty přiřazovat například do složky Spam. Nedoručené e-maily mají příznak bounce a nemohou se doručit, pokud například doména již neexistuje (hardbounce), či pokud je server příchozí pošty zaneprázdněný (softbounce). Všechny tyto příznaky pak mají vliv na bounce number pro spamovou politiku a zprávy z kampaně se pak mohou dostávat při doručení do spam schránek.

PROTO JE DŮLEŽITÉ MÍT AKTUÁLNÍ DATABÁZI KONTAKTŮ  A NEUSTÁLE SE O NI STARAT:-)

Jak mohu doručitelnost zlepšit?

  1. Pokud pro rozesílání hromadné pošty využíváte naší webovou aplikaci klerk.stable.cz

    Nabízíme vám jednoduchou možnost, jak mít svou databázi kontaktů aktivní a bez nežádoucích adresátů.

    a) Jednoduché mazání všech chybných kontaktů:
    Přejděte do záložky Správce kontaktů -> sekce Nedoručené. Zde stačí kliknout na tlačítko -> Zcela smazat VŠECHNY CHYBOVÉ kontakty.

    nedorucene

    Případně můžete procházet ručně jednotlivé kontakty a mazat je jednotlivě dle hlášky v poznámce (řešit softbounce vs. hardbounce).

    b) Ruční mazání chybných kontaktů:
    Přejděte do záložky Kampaně -> klikněte na jednu ze svých kampaní (doporučujeme poté to samé udělat i u ostatních kampaní) -> klikněte na Odeslané Zprávy -> klikněte na Chyby -> zde bude dole pod vypsanými chybami tlačítko pro mazání kontaktů. Je možnost procházet kontakty ručně (řešit hardbounce a softbounce - pro přehlednost jsme připravili také překlad hlášek mail serverů do českého jazyka), nebo smazat všechny chybové kontakty kliknutím na červené tlačítko -> Smazat všechny chybné kontakty z databáze.

    Tímto provedete smazání chybných kontaktů ze všech vašich skupin. Tento postup opakujte po každém odeslání kampaně. Budete mít čistou a aktuální databázi a vaše reputace u poštovních serverů bude velmi vysoká. Ke všemu navíc snížíte počet odeslaných e-mailů a tím můžete ušetřit za používání SMTP Klerk.

  2. Pokud rozesíláte hromadnou poštu pouze přes náš SMTP server

    V tomto případě máte databázi kontaktů uloženou mimo aplikaci klerk.stable.cz a je nutné provést aktualizaci aktivních kontaktů v této databázi.
    Přípravili jsme pro vás export chybných kontaktů v CSV souboru, který si můžete stáhnout na následujícím místě -> Přejděte do záložky Kampaně -> klikněte na jednu ze svých kampaní (doporučujeme poté to samé udělat i u ostatních kampaní) -> klikněte na Odeslané Zprávy -> klikněte na Chyby -> zde bude dole pod vypsanými chybami tlačítko ->Stáhnout ve formátu CSV (Požadavek na export do CSV se zpracovává na pozadí, do cca 5-10 minut najdete export na stránce Přehled). Chybné kontakty pak smažte ze své databáze. Zlepšíte tím svou reputaci u poštovních serverů a snížíte počet odeslaných a námi účtovaných e-mailů. 
    Tento postup opakujte nejlépe po každém odeslání kampaně.

 

DŮLEŽITÁ INFORMACE: Tento krok doporučujeme provést po každém odeslání kampaně. Budete tak mít své kontakty aktuální a vyvarujete se případnému umístění na e-mailové blacklisty. Chybové emaily uchováváme 2 měsíce v čase zpět. Času na promazání je tedy dostatek. Rozhodně však nedoporučujeme tuto věc podceňovat, zejména po odeslání rozsáhlé kampaně.

 

Tagy článku:

Administrace Klerk Email